msppopally

Alla inlägg under juni 2011

Av PopAlly - 16 juni 2011 23:59

   Kom på en ny kategori!    

Achmed hjälper till!   

Som bara jah(Aldina)kmr göra för det är min kategori   

Här kmr Achmed hjälper till!

Me    : Achmed bestämmer att du nt får sluta (y)
The Best 1: XD
Me    : Achmed bestämmar och det är nu bestämt!
Me    : xD
The Best 1: Nt om jag nt lvl
The Best 1: xD
The Best 1: Tack
Me    : vsg Achmed har bestämmt att alla ska ge dajj auto (Y)
The Best 1: Haha säg till dem då xD
Me    : skrev det i min prat bubbla (Y)
The Best 1: Tack ;D
Me    : Vsg Achmed hjälper till (Y)
The Best 1: Achmed är ett litet fan till dajj xD
Me    : Mmmm xD
The Best 1: XP
Me    : MMMM ACHMED YEAH ACHMED MMM ACHMED YEAH ACHMED
The Best 1: Lol

Det var chatten här några bilder på Achmed  

Här är personen som jah hjälpte

  

MMMM ACHMED YEAH ACHMED MMMM ACHMED YEAH ACHMED MMMM ACHMED YEAH ACHMED!!! xD


//Aldina & Achmed


PS.Achmed bestämmer


Av PopAlly - 15 juni 2011 21:33

Hej!

Pop-saga hära!

När jag var inne på MSP nyss så helt plötsligt loggades jag ut och det hära kom fram:

  Konstigt jag fattade inte varför!

Men i alla fall gjorde de det för dig???

Fett jobbigt och jag sökte på MSP igen men det komm upp det dära med! -.-

Fett irrit!


//Pop-saga

Av PopAlly - 15 juni 2011 18:27

Hej!

Det är jätte många som frågar hur man lägger upp sin gubbe på sin blogg och sånt!

Och jag blir tröt på det!!!

Men efter som att jag inte svara på varenda fråga om det så skriver jag det på bloggen!!!

Men ni får försöka förstå för jag är ganska dålig på att förklara så var berädd på det!!!   

 

Men nu ska jag börja och föklara!

 

 

1. Du har den sidan du vill ha upp eller typ på msp!

 

2. Men i alla fall du trycker på "Fn" och "Prt Scr" samtidigt!

 

("Fn" knappen sitter längst ner på tangentbordet alltså i hörnan breve "Ctrl" knappen!)

(Och  "Prt Scr" knappen sitter längst upp på tanget och längst bort i högra hörnet så räknar man 5 steg (tagenter) åt vänster och där är den för mig!)

 

3. Du går till paint!

 

4.När du är inne på paint så trycker du på "Ctrl" och "V" samtidigt!

 

5. Då ser du att bilden på msp och din gubbe kommer upp och då trycker du på en knapp som ser ut så hära på paint

  

du trycker på den och trycker där din gubbe är alltså du håller in så drar du runt de runt din gubbe så det blir så hära

  

Du ser väll ramen???

 

6. När du har gjort det så höger klickar du på rutan som din gubbe är i så kommer det upp så hära

 

  

Så ser du att det stå beskär...

Tryck där!

 

7. Du ser att det bli bara din gubbe typ såhära

 

  

 

8.När det är bara din gubbe dära som på bilden ovanför så trycker du på det röda krysset som är uppe i högra hörnet då kommer det upp en ruta som ser ut så hära typ...

  

När den har kommit upp trycker du på "Spara" som du ser att det står dära!

 

9. Du ser att det kommer upp en till tuta som ser ut så hära!

  du ser där det står namnlös där trycker du och skriver vad bilden ska heta!


 

10. Sen går du till din blogg och trycker på "Skapa Inlägg"


du kan skriva något dära om du vill de på inlägget alltså om du inte bara vill ha en bild...


 

 

11. Du trycker på det lilla trädet som är där uppe där vid smileyserna om du inte förstår så ser det ut så hära!

  Men det står inte det trädet och se det gjorde jag sj!

 

12. Men i alla fall nrä du har tryck dära så kommer det upp så hära!

 

Men det är såklart inte mina och Aldinas bilder som vi har på den hära men i alla fall jag har strykit över dom lite men i alla fall!

 

13.Du ser på den hära bilden

  Jag har ringat in där upp där det står "Ladda upp" Som du nog ser!

Du trycker dära!

 

14. Det kommer upp så hära då...

  Du ser där jag har ringat in bläddra tryck dära!

då kommer det upp någon ruta så trycker du på "Ägare" och sen på "Bilder" så kommer det upp massor av bilder sen letar du efter typ på den bilden du har döpt så letar du och du kan också kolla vad själva bilden heter huder (Och så du vet så är det i bokstavs årnis så alla ord sombörjar på "A" är först!)

 

15. När du har hittat bilden dubbel klickar du på bilden så kommer det upp den dära bilden som var på uppg 14 igen så trycker du på "Ladda upp" som är under bläddra typ ser du den på bilden som var på uppg 14???

 

16. Men du trycker där du kommer det upp en ruta som det står något på och du trycker du på "Ok" eller vad det står!

så går du till baka till den första filen alltså den hära:

  

 

17. När det kommer upp det dära igen så trycker du på bilden som är dära alltså du ser på bilden över att det är massor av bilder men du har nog inga bilder dära men i alla fall du trycker på den som är högst upp i vänster så trycker du på "Minityr" eller "Normalstorlek" men jag trycker alltid på "Nomalstorlek" men i alla fall så Walla bilden är uppe på inlägget och när du har gjort inlägger klart trycker du ju på spara inlägg du vet men sen kan du gå till bloggen och kolla och då är bilden dära!

 

PS: Om du inte förstår är jag inte förvånad för jag är jätte dålig på att förklara saker!  

Men hoppas du förstår ändå!

 

//Den dåliga förklararen pop-saga

Av PopAlly - 14 juni 2011 07:47

Hej det är pop-saga igen och jag har släppt en nya film den heter:

O.o Den talande kakan! O.o (Del 1)

Se deeeeen nuuuuu!!!!!

Del 2 kommer senare!

Men se del 1!!!


   

Snälla se den idag i alla fall se den!

Av PopAlly - 14 juni 2011 07:36

Hej det är många som har frågat mig om jag kan lägga upp en bild på mig i riktiga livet men jag vet inte om jag ska eller inte!

Men om jag kommer lägga ut en bild kommer det komma taskiga komentarer och jag vill inte ha det och + att man kan anmäla en för taskiga inlägg och sånt men jag ska tänka på saken!


Men ni får gärna komerntera om du tycker att jag ska eller att jag inte ska...


Om jag lägger upp en bild någon gång så får ingen komentera taskiga saker!

Men jag vet redan att jag är ful som ett svin! xD


//Pop-saga

Av PopAlly - 13 juni 2011 21:08

Dagens moviestar är

Trumvirvel...  


  hannah2013

Grattis!

Det är hon som gjorde headern!   

Hon gjorde en såååå fin header tack så mkt hannah2013 (fast det kosta en present men ändå)

Tack igen xD

Älskar det hon skrev i sin "Vgd ruta"   


//Aldina


Av PopAlly - 13 juni 2011 19:14

Fjortizzz&Ally!

Min och fjortizzz<3<3 gubbe!   

Så här ser den ut:

    

Vi är redan lvl 2 på 2 dar!   

Sorry att vi(Jah och Pop-saga)nt har bloggat på ett tag    

Men jah ska försöka blogga lite nu så ye bye ;D


//Aldina

Av PopAlly - 10 juni 2011 11:11

Haaaj!

Jag är så glad för jag kaske ska få en

Samsung galagy mina om 10 dagar eller

något! Jag är så himmla glad för de!

Jag vill ha den nuuuu!!!!

Och jag vill ha rosa skal till den.

Men här kommer en bild på den!


 


Visst är den snygg?

Jag tycker det i alla fall!


//Pop-saga

Presentation


Välkommen till Aldina´s och Pop-saga´s blogg!

Här kan du läsa om vårt Msp liv (Det handlar inte bara om det).

Och nu kan ni sätta igång att läsa bloggen! ;)

Fråga mig

9 besvarade frågor

Omröstning

Tkr(tycker) ni att jag och Pop-saga ska blogga mer?
 Ja
 Nej
 Kanske o.o
 Vet nt(inte)
 Bryr mig nt
 Jag tkr at Aldina borde blogga mer (:
 Jag tkr Pop-saga borde blogga mer (:
 Jag tkr båda borde blogga mer (;

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards